Etiquetas

lunes, 13 de mayo de 2013

Escoles d’aquí i d’allà.



EBM Xiroi barri de les Corts de Barcelona

Fa  dies que us vull escriure sobre les escoles! Com molts sabeu estem en plena època d’escollir escoles breçol... de triar les escoles dels nostres petits... i m’he fet un fart de visitar-ne i triar la que “més m’agrada” per la meva filla...



Per a mi les escoles han de ser espais on es fomenti la creativitat dels nens, que els ajudi a expressar-se per si mateixos i que es puguin relacionar amb els demés. Un espai obert a la imaginació on ens facin partíceps als pares i conjuntament poguem educar als nostres fills.

Fa dies vaig llegir el blog de l’Eduard Muntané amb el seu post de Llarga vida a l’escola, i recomanava en un dels seus tweets, el blog de l’Elena Ferro on parla de l’Escola que imagino i l’Escola que no vull (que imagina i que no vol)... i això em va fer pensar en quina és l’escola que jo vull, l’escola que com a mare m’agradaria...l’escola que com a dissenyadora voldria... i vaig recordar que fa anys quan vaig acabar la carrera...precisament el meu projecte final era una bressola... mai va arribar a construir-se perquè es va quedar en un projecte… per cert un molt bon projecte!

Avui i obrint un nou espai al blog, us vull parlar de diferents escoles que hi ha i que em semblen molt maques, amb espais oberts, amb molta llum, amb grans patis per córrer... si algo recordo de la meva és que podia córrer, córrer i córrer i no s’acabava mai...

Llar d'infants, escola bressol, bressola Barcelona
En la nova secció ESCOLES trobarem espais dissenyats i pensats especialment pels nostres petits... d’aquí i d’arreu del món... sense entrar en polèmica de quina és la millor escola, ni en polèmiques de retallades, ni en educació... he fet un recull de les escoles que a mi m’agraden... i que poc a poc us aniré mostrant.


Avui us vull parlar de l’escola bressol Xiroi dissenyada pels arquitectes Espinet i Ubach. (Casualitat que l’Espinet va ser professor meu de la universitat.)

EBM Xiroi, és una escola ubicada sota l’Avinguda Diagonal de Barcelona que consta de 3 nivells amb 3 àreas diferenciades pels nens. Un esquema gens habitual en aquest tipus d’equipament, construït en un poliedre triangular.

Escoles Bressol Municipals de Barcelona Xiroi
A la planta baixa s’ubica un jardí que dóna al carrer. Conjuntament amb el menjador i el despatx de direcció. 
A la planta primera hi ha una gran sala d’usos multiples i la sala de professors i a la segona planta una terrassa de joc a l’aire lliure.


Una xapa metàl·lica microperforada de colors verdosos és mimetitza amb la vegetació exterior i fa les funcions de separador de carrer i protecció dels nens. A més a més de dotar a l’espai de caràcter mutant, donat que les transparències fan que es generin efectes sorprenents.

vestíbul, zones comuns infants bressola Xiroi
Els tons neutres de les aules són tenyits pels colors de les motxiles, les joguines i els treballs manuals dels propis nens… L’únic element diferenciador és el vestíbul i l’escala que comunica els diferents nivells, revestida de taulells de color groc.







Si t’ha agradat el post pots compartir-lo amb les teves amistats, poc a poc anirem ampliant el ventall d’escoles i potser algú li serveix per triar el dia de demà...

Si voleu podeu fer-vos seguidors del blog... i deixar-me algun comentari.
Com sempre em trobareu a twitter @dissenyNens o a les novetats de disseny @atreBte.
Us espero!


No hay comentarios:

Publicar un comentario